loading

با انواع آمبولانس های آشنا شوید!

🤙 در ابتدا برای ارتباط سریع با بیماریار و مشاوره رایگان، با شماره 09385229805 تماس بگیرید.

در حالت کلی آمبولانس های زمینی به گروه های آمبولانس تیپ A تیپ B و تیپ C تقسیم بندی می ش. در ادامه به بررسی هر کدام از این آمبولانس ها و تفاوت آنها خواهیم پرداخت.

انواع آمبولانس ها از نظر امکانات، ظاهر و خدمات

انواع آمبولانس از نظر ظاهری

آمبولانس های تیپ سی به نسبت آمبولانس های تیپ A و B ارتفاع بلند تری دارند و همینطور خدمات بیشتری را نیز ارائه می دهند. در ایران استفاده از آمبولانس های تیپ C خیلی مرسوم نیست. پس از آمبولانس های تیپ C آمبولانس های تیپ بی قرار می گیرند که ارتفاع بیشتری از آمبولانس های تیپ A و ارتفاع کمتری از آمبولانس های تیپ C دارند.

انواع آمبولانس ها از نظر ظاهری

 

انواع آمبولانس از نظر امکانات و خدمات

آمبولانس های تیپ Aآمبولانس های تیب A

آمبولانس های تیپ A در دو گروه آفرود و شاسی بلند تولید می شوند. این مدل از آمبولانس ها دارای امکانات کمتری نسبت به سایر مدل ها می باشند و برای انتقال بیمارانی که وضعیت پایداری دارند مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل هزینه کمتری نیز نسبت به سایر آمبولانس‌ها دارند.

آمبولانس های تیپ A، خدماتی مانند انتقال بیماران اعصاب و روان، انتقال بیمار جهت انجام آزمایش های پزشکی مانند ام آر آی، سی تی اسکن، تزریقات و سایر انواع آزمایش ها را ارائه می دهد. در شرایطی که بیمار وضعیت پایدار و نرمالی داشته باشد، می‌توان از این مدل آمبولانس ها برای انتقال بین شهری بیماران استفاده کرد.

 

آمبولانس های تیپ B

آمبولانس های تیپ B

آمبولانس های تیب B

معمولاً برای انتقال بیماران نسبتاً بد حال مورد استفاده قرار می گیرد و امکاناتی مانند دستگاه ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن و… دارند.

آمبولانس های تیپ B در مرحله اول به منظور درمان های اولیه و انتقال پایش بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. این آمبولانسها معمولاً برای بیماران بدحال که بنا به هر دلیلی در وضعیت ناپایداری قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد معمولاً این آمبولانسها برای تمامی افراد قابل استفاده است از نوزاد تا بزرگسال.

آمبولانس های تیپ C

آمبولانس های تیپ C با توجه به امکانات بیشتری که نسبت به آمبولانس های تیپ A و B بیشتر در مواردی مانند مراقبت های ویژه، خدمات احیا، آی سی یو و سی سی یو مورد استفاده قرار می گیرند.

آمبولانس های تیب Cآمبولانس های تیپ C هم برای بیمارانی که در وضعیت بسیار حساسی هستند مانند آی سیو قابل استفاده است به دلیل اینکه تجهیزات حیاتی مانند امکانات احیای سی سی یو و آی سی سی یو دارند.

تفاوت قیمت در خدمات انواع آمبولانس ها

با توجه به امکانات هر کدام از آمبولانس ها قیمت هر کدام نیز متفاوت است اما در حالت کلی آمبولانس‌های تیپ C نسبت به آمبولانس های تیپ A و B قیمت بیشتری دارند و آن هم به خاطر مجهز بودن این مدل از آمبولانس ها می باشد. پس از آمبولانس های تیپ C آمبولانس های تیپ B قرار می گیرند در آخر می توان گفت ارزانترین مدل آمبولانس‌ها، آمبولانس های تیپ A می باشند.

برای اینکه بدانید تعرفه و قیمت گذاری آمبولانس ها به چه صورت انجام می شود و شامل چه خدماتی است می توانید این مورد را در صفحه قیمت آمبولانس خصوصی ببینید و تمام مواردی را که در قیمت گذاری آمبولانس تاثیرگذار است را بررسی نمایید.

در این مطلب به بررسی کلی انواع آمبولانس زمینی پرداختیم و خدماتی که هر کدام از این انواع آمبولانس ارائه می‌دهند را مورد بررسی قرار دادیم. برای دریافت خدمات از هر مدل از گروههای آمبولانس مانند اعزام آمبولانس می توانید با بیماریار تماس بگیرید.

اگر در خصوص انتقال بیمار خود با آمبولانس های خصوصی، دچار این تردید هستید که نمی دانید کدام مرکز آمبولانس را انتخاب کنید ما در صفحه بهترین آمبولانس های خصوصی تهران لیستی از بهترین ها را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

لینک های کوتاه مطلب “انواع آمبولانس”

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است
خانهخدماتتماس